Vilken dag.....

Säger bara en sak....Vilken jäkla skitdag....

Började med att jag var lite sen till min synundersökning. Där jag fick springa flera trappor upp för att hissjäkeln var upptagen, optikern stod och väntade på mig och det var bara till att sätta sig i stolen och kippa efter andan. Fick ett glatt besked att allt bara är bra men att jag måste kämpa vidare med ögondroppar. Det som jag är så duktig på, NOT!!!! Men ska försöka bättra mig.

Åkte sedan till jobbet och trodde det skulle bli en lugn dag men så blev icke fallet. Meningen att jag och Carola skulle få sitta och göra klart sommarschemat. Hur kunde man vara så dum som trodde att det skulle gå smärtfritt. Blir stortokig på det där jäkla schemat, kommer gå åt helvete. Får ju fasiken inte till det. Kan inte alla vikarier jobba måndag-söndag hela veckorna så blir det bra och alla pensionärer får vara utan medicin, sondmatning, kateterspolning, insulin mm. Då får vi nog till ett schema. Börjar dra ihop sig och stressen blir ju inte mindre precis, men det är väll lika bra att bättra på magkatarren när man ändå håller på....Efter några raseriutbrott sa Carola att det var lika bra att stänga ned programmet och sticka hem 30 min före, hon märkte defenitivt på mig att det var lika bra innan jag skulle slänga ut datorn. Hon känner mig utan och innan så hon hade nog rätt där.

Tur va så hämtade storstumpan Hanna på fritids, men det var inte några samtal på vägen hem för dom. Båda storgrina och nästan så man trodde att de skulle slå ihjäl varann efter vägen. Men när jag kom hem så hade dom lugnat ned sig och det var frid o fröjd ett tag. Skyndade mig till banken och betalade mammas räkningar. Sedan in med ungarna i bilen och skulle stänga bagageluckan, då jäklar. Nummerplåten lossnade och det var ju bara inte sant....Med ilfart till jäderfors och skulle koppla på brorsans släpvagn så var det inte nog. Drog i handbromsen och då gick den sönder. Med massor av ord som inte barn ska höra så hoppade jag ur bilen lät dom komma ut utanför. Trodde barnen inte skulle höra så bra då, bara det att brorsans granne var ute på gården som jag märkte efter typ 10 min....Med en liten silviavinkning till grannen och med ett leende på läpparna tänkte jag att nu fort på med släpvagnen och härifrån. Bara det att jag fick inte bort låset så det var bara sätta sig i bilen och ringa brorsan som fick komma och hjälpa till. Efter 15 min väntan var min räddande ängel på plats, tack broder. Han kopplade på släpvagnen med ett kick, satt dit nummerplåten. Jag som alltid säger att jag klarar mig själv men tror fan att jag måste inse att det inte går jämt. 

Åkte hem till brorsan och tänkte att nu lär vi kunna få äta i lugn och ro. Handlade mat på mcdonalds, barnen satt i köket och brorsan och jag i vardagsrummet och tänkte bara sitta och ta det lugnt. Men så blev icke fallet, vi fick börja med att torka hela köket. 2 barn spillde ur sina drickor och det blev livat. Måste allt hända på en gång. Men när de var klar så åkte dom ut fortare än kvickt och brorsan satt sig och drömde bort till de flyttar hemifrån :) Men vi får nog vänta ett tag med det....De kunde hålla sams ett tag så jag fick lite tid att prata med broder, inte varje dag som vi bara får sitta och språka. Det är nått som jag verkligen uppskattar, älskar mina bröder så mycket :)

När vi kom hem var det lugnt iaf, barnen duschade och var lugna. Tack gode gud för det....
Fanny har mest suttit och småfnittrat åt allt och mina svordomar.
Kommer du ihåg vad du skrek åt han på cykel mamma sa hon :) Men är du dum i huvudet ditt jävla arsel. Ska nog inte köra bil med barnen med :) Och sen undrar jag var dom får allt ifrån, hmmmmm......

Men ser man på....Haft fullt upp idag iaf, inge långtråkigt här inte....

 
"När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0